Lista på ett längre o bra liv

Det känns som det står något varje dag i tidningarna om vad man
ska äta o inte äta för att måbra, leva längre och gå ner i vikt m,m.



Ingår läste jag på aftonbladet om vad man ska äta för att få ett längre och friskare liv.
Dessa 20 livsmedeln som dom har tagit med här är nämligen fullproppade med

polyfenoler, antioxidanter som saktar ner åldrandet och skyddar mot genetiska
risksjukdomar som cancer och hjärtbesvär. 
Något som jag blev glad över att se på listan var kaffe och mörk choklad jippi.
Han som har kommit fram till detta är näringsforskaren Gary Williamson,
professor i funktionell mat vid Leeds university.





1.
Äpplen

2. Björnbär

3. Svart te

4. Blåbär

5. Broccoli

6. Fullkornsflingor

7. Körsbär

8. Körsbärstomater

9. Kaffe

10. Tranbär

11. Mörk choklad

12. Grönt te

13. Apelsiner

14. Persikor

15. Plommon

16. Hallon

17. Röda vindruvor

18. Rödlök

19. Spenat

20. Jordgubbar
 
Listan för övrigt tycket jag var helt okej eller vad tycker du ??

Mums vad gott me jordgubbar nu längtar man till sommaren.



Kommentarer
Postat av: Rebecka

bra lista :)

jag äter mycket av det där. :)

händer idag?

2009-03-25 @ 13:49:02
URL: http://metrobloggen.se/rebeckah
Postat av: Leia

Jadu, vet inte vad jag ska göra ikväll. Får se vartefter som timmarna går. =)



Fanns med en del goda grejer på den listan.

2009-03-25 @ 13:54:55
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: sanna

Blir glad när jag läser det här! Gillar allt på listan! =D

2009-03-25 @ 20:35:57
URL: http://gadh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0